Universiteit Antwerpen - Personeelsver.

Home > 2010 > 29-31 oktober 2010 Personeelsweekend

29-31 oktober 2010 Personeelsweekend

WEEKEND EILANDHOPPEN IN ZEELAND: 29 – 31 oktober 2010 Als verblijfshotel op Schouwen-Duiveland kozen we voor het 4* Duinhotel Burgh Haamstede. De 36 riante kamers beschikken over een badkamer met WC, ligbad, douche en haardroger. Naast een gezellig restaurant beschikt het hotel over een sfeervolle lounge waar o.a. Belgische bieren getapt worden. Daar maandag 1 november een verlofdag is, kan je het verblijf in het Duinhotel verlengen: Informatie bij Andrea Vlaeminck. Inbegrepen in de prijs:  Overnachting op vrijdag- en zaterdagavond en verblijfstaks  Maaltijden van vrijdagavond tem. zondagmiddag  Inkomgelden musea en gidsbeurten Deelnameprijs per persoon:  Eenpersoonskamer: Leden: €195 & Niet-leden: €215  Tweepersoonskamer: Leden: €145 & Niet-leden: €165  3de en 4de persoon op de kamer: Leden: €120 & Niet-leden: €140 Transporten en dranken zijn voor eigen rekening!!!!

Renee Boey (IMG reeks) Danielle Verbueken (DCS reeks)

31 oktober 2010: PV Weekend
Oct 31, 2010

Na het ontbijtbuffet zondagmorgen hoppen we naar Vlissingen op Walcheren. In de voormiddag ontdekken we met een gids de stad met een rijk historisch verleden, gekenmerkt door een geschiedenis met overheersingen en overstromingen. Na een lichte lunch in het Arsenaal Theater bezoeken we het Zeeuws maritiem MUZEEUM. Gehuisvest in een harmonieus gebouwencomplex met panden uit de 16e tot de 21e eeuw, kom je hier meer te weten over het rijke maritieme verleden van deze stad aan de monding van de Westerschelde. Uiteraard komen ook flarden van het maritieme verleden van Antwerpen aan bod.

Na het bezoek aan het MUZEEUM eindigt het weekend. Shoppingliefhebbers komen daarna nog aan hun trekken, want het is “koopzondag”.

• 74 files
Renee Boey (IMG Reeks) Danielle Verbueken (DSC Reeks)

30 oktober 2010: PV Weekend
Oct 30, 2010

Na het ontbijtbuffet op zaterdag vertrekken we naar Ouwerkerk, waar we het Watersnoodmuseum bezoeken. Het museum is ingericht in 4 caissons. Deze caissons zijn doosvormige constructies van gewapend beton en hebben de laatste dijkgaten gedicht na de watersnoodramp. Oorspronkelijk gewijd aan de watersnood van 1953 snijdt het museum sinds 2009 een ruimere thematiek aan, met bv. de gevolgen van de stijging van het zeewaterniveau door de opwarming van de aarde.

Na een Zeeuwse koffietafel in restaurant “De Vierbannen” verkennen we het krekengebied Ouwerkerk. Binnendijkse stroomgeulen, ontstaan door de watersnoodramp werden, na de dichting van de dijken, kreken. Dit krekengebied van 140 ha is een waar paradijs voor vogelliefhebbers. We kunnen kiezen tussen drie wandelafstanden: 3, 6 of 8 kilometer. Alle wandelingen passeren langs het dorpje Ouwerkerk waar we nog de geschenkhuisjes van de internationale gemeenschap na de watersnoodramp zien en we kunnen er, indien gewenst, onze dorst lessen bij het “Knip-Café De Barbier op het dorpsplein.
Op de terugweg naar het hotel kan je nog even ronddwalen in het historische stadje Zierikzee.
’s Avonds wordt een viergangendiner aangeboden in het hotel.

• 317 files
Danielle Verbueken (eerste reeks) Renee Boey (tweede reeks)

29 Oktober 2010: PV Weekend
Oct 29, 2010

Voor de vroege vogels die op vrijdagnamiddag aanwezig kunnen zijn, staat er om 14.30 u., met vertrek aan het hotel, een duinen- en strandwandeling op het programma (variabele wandelafstanden – 5 tot 7,3 kilometer – over verharde weg, duinenpaadjes en strand).

Vrijdagavond starten we officieel het weekend in de Heerenkeet in Kerkwerve. Vroeger een exclusieve mannengelegenheid (waar de dijkgraven bijeenkwamen), nu een bekend visrestaurant. Met zicht op de Oosterschelde kunnen we er genieten van een gevarieerd visfestijn.

• 143 files