Universiteit Antwerpen - Personeelsver.

Home > 2009 > WEEKEND 2009 : 23-25 oktober 2009

WEEKEND 2009 : 23-25 oktober 2009

WEEK-END VERBLIJF IN “LE PAYS DES COLLINES” EN DOORNIK “DE STAD MET DE VIJF TORENS”. Nieuw Als verblijfplaats voor ons week-end kozen we “Floreal Mont-Saint-Aubert” op de gelijknamige berg. We verblijven er op basis van 2x kamer en ontbijtbuffet en 2x drie-gangenavondmenu. (www.florealclub.be) Zaterdag bezoeken we Doornik, samen met Aarlen en Tongeren, één van de oudste steden van België. In de voormiddag leidt een gids ons rond in het Museum voor Schone Kunsten dat huist in een door Victor Horta, in art nouveau stijl, ontworpen gebouw. Een belangrijke collectie impressionistische schilderijen is er te bewonderen. Ook het stadhuis en omgeving bezoeken we. En dat Doornik een centrum is van marionetten zullen we tijdens de lunch, waarbij we van ” Konijn op Doornikse wijze” proeven, wel merken. In de namiddag een geleide wandeling langs de prachtige Grote Markt met Lakenhalle, Belfort (het oudste in België!), de Onze-Lieve-Vrouw Kathedraal uit de 12° eeuw waarin momenteel archeologische opgravingen gebeuren, het Rode Fort, de Pont des Trous, de Scheldekaaien. Op het einde van het wandeltraject maken we, bij een streekbiertje, kennis met “le jeu de fer”, een populaire volkssport. (www.tournai.be). Zondagvoormiddag blijven we in de omgeving van de Mont-St-Aubert. Verschillende trajecten volgens duur en moeilijkheidsgraad nodigen ons uit tot een wandeltocht. Voor de vroege vertrekkers op vrijdag organiseren we in de namiddag een wandeltocht in Léaucourt langs de Schelde, de Oude Schelde en een moerasrijk gebied. Keuze-traject uit 2 of 7,5 km. Inbegrepen in de prijs: - Overnachting op vrijdag- en zaterdagavond - Maaltijden van vrijdagavond tot en met zondagochtend - Inkomgelden en Nederlandstalige gidsbeurten Deelnameprijs: - Eénpersoonskamer: leden: € 152, niet-leden: € 167 - Tweepersoonskamer: leden: € 120/p, niet-leden: € 135/p - Kinderen (tot 12 j): leden: € 55/p, niet-leden: € 65/p

Vrijdagnamiddag en avond